fredag, juni 25, 2021

Veckan som gick

Ännu en vecka som gått i inaktivitetens tecken. Jag har haft några köporders ute men inte lyckats fånga något och jag har inte varit intresserad av att jaga en aktie uppåt just nu.

Veckan slutade åter på ett minusresultat om än inte lika stort som förra veckan. Totalt tappade portföljerna 89.727 kronor. Det sammanlagda portföljvärdet är i skrivande stund 17.406.121 kronor varav cirka 120.000 kronor i kassan. 

Jag läste för övrigt på twitter om den ultimata midsommardrinken. 6 cl vodka med 3 cl regnvatten och en död mygga på glaskanten som garnering.

Trevlig midsommar!

Ps Som den idiot jag är så glömde jag ju att de nordamerikanska börserna har öppet idag och fortfarande kan påverka min veckoutveckling. Jag får eventuellt komplettera imorgon bitti. Ds

Tillägg: 
Efter att de nordamerikanska marknaderna hade stängt så stannade portföljvärdet på 17.419.942 och veckans minus blev således 75.906 kronor.
Jag köpte även 10 Johnson & Johnson till. Inte för att värderingen är så låg just nu utan mer för att jag kunde.

6 kommentarer:

  1. Firar inte de midsommar ? vilka okultiverade busar.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja håll börsen stängd i dag så vi svenskar kan slappna av.

      Radera
  2. Har oxå klantat mig, genom att inte ha några medel tillgängliga för inköp när Nordamerika öppnar ikväll. Just detta händer mig faktiskt ganska ofta...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nu kommer garanterat decenniets köptillfälle bara för det.

      Radera
  3. Glad midsommar ZeroStrategi :-)

    Mvh Slimis

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Slimis! Hoppas du får en fin midsommarhelg med inte för mycket jobb.

      Radera