söndag, december 29, 2019

Förslag

Så här i juletid när många av oss känner sig så där lite extra generösa så skulle jag vilja föreslå för alla att bli månadsgivare till valfri humanitär hjälporganisation. Själv skickar jag, bland andra, pengar till Läkare utan gränser varje månad, och har så gjort i många år. Varför det blev dem är ganska lättförklarat. Varje gång man ser ett reportage från något lokalt helvete på jorden så är det inte ovanligt att just Läkare utan gränser redan är där och tar hand om de allra svagaste och mest hjälplösa. Själv skulle jag aldrig våga delta på plats, men kanske kan mina pengar bidra.

Observera att detta inte är ett försök av mig att klättra upp på en jättehög häst eller putsa upp glorian så att den bländar er andra. Det är helt enkelt en god idé tror jag.

2 kommentarer:

  1. Håller med, själv ger jag pengar till barncancerfonden, det känns bra.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är också en väldigt fin sak att skänka till. Överhuvudtaget när man kan bidra till ett minskat lidande för barn så är nog de flesta överens om att det är en god sak.

      Radera