söndag, november 17, 2019

Jag lämnar Indien

Nu låter det kanske lite mer äventyrligt än vad det i själva verket var. Min resa krävde bara några knapptryckningar denna gång. Inga krångliga säkerhetskontroller, inga förebyggande sprutor och framför allt inga dubbelpipiga kroppskaskader som skjuter ur en så fort man provsmakat den lokala bakteriefloran.

Jag sålde samtliga av mina andelar i fonden Invesco India Equity A USD. Andelarna inhandlades i mitten av 2016 för 414,50 kr/st och såldes i veckan för 660,92 kr/st. En ökning på 59% på drygt tre år. En helt ok utveckling även om kronans tapp mot dollarn har en ganska stor del i den ökningen.

Ännu har pengarna inte satts i ny tjänst då jag inte vet var de gör bäst nytta. Veckans enda inköp var fyra nya 3M och då mest för att jag ville gå från 66 stycken till 70 stycken i portföljen. Och så kallar jag bloggen Zero Strategy med ett så klockrent beslutsunderlag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar