lördag, november 02, 2019

Sålt Telia

I dagarna sålde jag hela mitt innehav i Telia. 2000 stycken aktier avyttrades för 42,46 kr/st. Kursmässigt gick jag i stort sätt +/- 0 men med en direktavkastning på dryga 5% så blev det ändå en ok affär. Ja jag hör själv hur tråkig jag låter...

Nu har jag knappt 85.000 kronor som behöver hitta en investering att hoppa in i. Mitt senaste nyinköp var ju Sampo och då skrev jag att "som om de behåller utdelningen ligger på 8,2% i DA just nu". Någon vecka eller så efter de bevingade orden gick Sampo ut och deklarerade att de minsann tänker sänka utdelningen. Suck.

2 kommentarer:

  1. Jag suckar som du efter köpt massa Sampo och Nordea, dagarna efter varandra meddelade de att de minskar utdelning relativt mycket, tråkigt!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja verkligen. Sampo kommer ha en hyfsat hög DA ändå men det svider när de kommunicerar ut en sak ena dagen för att några dagar senare tvärvända.

      Radera