onsdag, november 27, 2019

Senaste aktieaffärerna

Det blev ännu en investerarsittning på kontorstoan idag. Jag började med att dumpa (förlåt) hela mitt innehav i Bergman & Beving. Totalt 300 stycken @80,70 SEK.

Jag kände mig genast lite lättare och bestämde mig för att dubbla mitt rätt så blygsamma innehav i Sampo. 50 stycken Sampo @37,09 EUR införskaffades utan omsvep. Jag hamnar knappast på listan över storägare med mina 100 aktier men kanske sprang jag förbi någon.

Det började bli dags att runda av och knipa (förlåt) ihop säcken, men än hade jag några köp kvar i mig. Det blev 3 stycken Creades @391 SEK samt 3 stycken Lundbergsföretagen @379 SEK.

Man kan säga att jag klev ut med ett tvetydligt leende på läpparna.

1 kommentar:

  1. Även på de mest obetydliga ställena sker alltså affärer! Sampo ja, lågt pris nu så kanske borde man..

    SvaraRadera