onsdag, februari 01, 2023

Utdelningar och utveckling i januari (2023)

Börsåret har börjat rätt bra. Båda mina portföljer är upp i år än så länge vilket verkligen inte var läget för ett år sedan. Jag fortsätter köpa lite aktier nästan varje vecka oavsett börshumör och valutafluktuationer. Lite då och då kommer jag på mig själv med att längta efter återbetald källskatt eller det där elprisstödet som man hörde så mycket om från politikerna innan valet. Än så länge går min längtan obesvarad men en vacker dag så ligger pengarna i kassan och då är det bra att vara beredd.

Minstingen Avanza-portföljen som under 2022 bytte plats med storebror SEB-portföljen och därmed blev storebror Avanza-portföljen har nu åter bytt plats och blivit minstingen Avanza-portföljen igen. Det blir inte roligare än vad man gör det som min mormor brukade säga.

Utvecklingskampen för januari månad vinns av SEB-portföljen som synes. 

Avanza


SEB

Det sammanlagda portföljvärdet vid januaris utgång stannar alltså på 17.593.516 kronor varav 70.000 kronor i kassan. En minskning med 436.284 kronor mot samma tid för ett år sedan. 2022 var inte ett kul år för min portfölj.

Utdelningsåret har börjat lite klent för mig tycker jag. Inte helt torrlagt men lite mer hade ju varit trevligt.











Sammanlagd utdelning för januari månad blev alltså 12.448,59 kronor. Inte mycket att hänga i julgranen men kanske lika bra det för granen åkte ju ut på trettondagen. En minskning med cirka -7% jämför med samma månad 2022. Då var iofs decemberutdelningen från Ares Capital försenad och hamnade i januari istället. 

Trevlig kväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar