lördag, februari 04, 2023

Veckan som gick (5:2023)

Ja jäklar vad börsen går bra just nu! Jag är i det närmaste fullinvesterad vilket är trevligt i uppgångsfaser men kanske inte lika kul i nedgångar. Fortsätter det så här så måste jag kanske börja bygga kassa igen inför en eventuell ordentlig sättning eller ett regelrätt ras. Det är bara så vansinnigt tråkigt att bygga kassa och att inte få handla upp likviderna omedelbums.   

Än så länge verkar jag blåögt vandra runt i aktiegallerian och plocka på mig fler och fler aktier dock. Tre påfyllningar blev det under veckan.

Intrum
Jag lade in en liten köporder om 100 stycken under veckan och rätt som det var så gick den igenom. Nu äger jag 1400 stycken och eftersom Intrum något överraskande behåller utdelningen på samma nivå som förra året så kommer det bli en bra slant i vår och i höst. 




Johnson & Johnson
$JNJ har åter börjat leta sig ner mot 160 USD och min vana trogen så plockade jag upp en handfull om fem aktier till. Sammanlagt äger jag nu 185 stycken och eventuellt säljer jag av lite om aktien letar sig upp mot 175 USD igen. 


Bank of Nova Scotia
Det har gått lite trögt att bygga upp min nya position i $BNS då aktien har stuckit iväg en bit men under veckan utökade jag med 25 aktier till och äger nu sammanlagt 75 stycken.


Börsen har som sagt presterat väldigt bra och således har även min portfölj dragits med uppåt. Det sammanlagda portföljvärdet är i skrivande stund 18.251.522 kronor med 50.000 kronor i kassan. Det ger en ökning på 528.743 kronor eller +3,0% mot föregående vecka. 

Trevlig helg!

6 kommentarer:

  1. Positivt !! Å jag gör som du nu tänker, bygger kassa. Troligtvis inte för investeringar..men man vet aldrig säkert. Om några månader kanske man tänker annorlunda. Skit samma...kontanter är kontanter och funkar för multipla syften :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är härligt att sitta med stor kassa i nedgång men i uppgång tycker jag inte alls om det. Jag skall göra ett försök men jag är inte direkt hoppfull.

      Radera
  2. Mikael Aslan2023-02-04 14:02

    Trevlig helg. Ökade i Peab

    SvaraRadera
    Svar
    1. Rapporten från Peab var inte så dålig tycker jag och de slopar inte utdelningen helt heller vilket känns positivt. Jag känner mig mätt på Peab just nu men annars hade jag nog också plockat upp några till.

      Radera
  3. Jag har för en gång skull kassa och då blir jag dumsnål. Jag vet att om jag börjar gnaga på den, rinner resten iväg av bara farten.
    Måste tillstå att jag är ett stort fan av din nya rubriksättning, snyggt!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Har du kassa så är det nog vettigt att hålla lite på den efter en sådan här uppgång. Jag har nog aldrig fått beröm för mina rubriker förut. Tack!

      Radera