måndag, mars 09, 2020

Lite småköp

Ja men det här var väl prima! Börser som panikstoppas för att raset är för kraftigt och snabbt har känts lite avlägset fram till idag. Känslan påminner om finanskrisen. Vad jag minns så nettoköpte jag aktier hela vägen ner i källaren då. Kanske är det rätt taktik även denna gång?

Det är inte alltid så lätt att hålla stenkoll på börsutvecklingen när man är en heltidsarbetande tjänsteman med flera olika daily standups runt niosnåret. Idag var det dock relativt lätt då även icke börsintresserade ojade sig högljutt runt omkring mig.
-"Nä nu säljer jag av alla fonderna!"
Var en kommentar bland avlägsna kollegor.
Själv gick jag faktiskt in och köpte lite aktier istället. Först slog jag till på 100 stycken Bure. Senare på dagen när nordamerika öppnade hissdörrarna och hissen visade sig sakna en botten, ja då gick jag in och köpte på mig 250 stycken Northwest Healthcare.

Sammanlagt äger jag nu 1400 stycken Bure och 1000 stycken Northwest Healthcare.

Jag undrar vad som händer imorgon...

2 kommentarer:

  1. Fina köp! Jag fyllde också på lite i Northwest igår :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Härligt! Det är alltid trevligt med lite confirmation bias så här i oroliga tider.

      Radera