söndag, mars 22, 2020

Det går sådär nu

Tiden jag ägnar åt att sammanställa portföljvärdet har inte riktigt samma positiva aura runt sig nuförtiden som den hade 2019. Jag har inte riktigt kunnat sätta fingret på varför denna förändring skett. Kanske har det att göra med att JAG TAPPAT DRYGT 4 MILJONER PÅ EN MÅNAD!!

Som jag skrev tidigare i veckan så sålde jag av hela mitt innehav i NCC och Bonava. Jag sålde faktiskt också två(!) skvalpande SEB C. Varför jag ägde endast två SEB C vill jag helst inte prata om 😉.

Innan börserna stängde för denna vecka hann jag köpa lite för mina försäljningslikvider.

AT&T - 100 stycken
Fortum - 500 stycken
Sampo - 174 stycken

Nästa vecka lär börserna fortsätta sin resa ned mot nedre botten igen. Jag har börjat snegla mot Johnson & Johnson igen. Just nu handlas de till en DA på 3,1%. Nu är jag förvisso inte en renodlad utdelningsinvesterare men JNJ till en DA över 3% brukar vara ett bra riktmärke för en bra långsiktig investering.

Portföljvärdet är nu 10.147.763 en minskning med 4.008.808 miljoner sedan ATH 15/2 2020.

Tomatplantorna växer åtminstone här hemma. Med en sådan här portföljutveckling så gäller det att utveckla sina gröna fingrar så man inte behöver svälta.


Trevlig söndag på er!


4 kommentarer:

  1. Aj aj aj, den där måste kännas tuff. Tror dock att det kommer ordna till sig och de köp du gjort känns klockrena i de här tiderna. Om vi tittar på detta inlägget om ett par år tror jag du kommer ångra att du inte köpte mer. Ha en fortsatt go söndag!

    Aktiepappa - en blogg om ekonomi och aktier

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Nu får vi hoppas att våra företag kan övervintra den här krisen och komma ut levandes på andra sidan.

      Radera
  2. Månaden har inte varit nådig, hemska summor som försvunnit... Jag slog också till på sampo o Fortum, får se hur det går.

    Egna tomater är inte dumt!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nä nu gäller det bara att lära sig tillverka toapapper också så är jag nästan självförsörjande :-)

      Radera