onsdag, mars 11, 2020

Kanske fångade jag en kniv

En köporder som jag lagt på Enbridge Inc häromdagen gick tydligen i lås i dag. Det blev 50 stycken @ 43 CAD. Kanske inte de bästa av tider för bolag inom oljesektorn just nu, men man skall ju tydligen köpa när det gör som ondast. Inte har väl jag speciellt ont men på twitter verkar många ha det så det får duga som trigger för mig.

Min förhoppning här är också att Enbridge kan liknas vid de entreprenörer som sålde hackor och spadar till prospektörerna under guldrushen. Även om världsmarknadspriset på olja och naturgas går ner så behöver varan ändå transporteras till brukarna genom Enbridges pipeline. Men å andra sidan om världsekonomin tvärnitar, likt ett vänsterorienterat logiskt resonemang, och efterfrågan på olja sjunker markant så kan Enbridges marginaler göra detsamma.

I am damned if i do, and damned if i don't!

2 kommentarer:

  1. Det mesta man köper nuförtiden känns väl som att fånga en sån där kniv. Utom kanske Coca-Cola och Pepsi...

    Men troligtvis blir det bättre på sikt. Kanske. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja förr eller senare så vänder det väl hållbart uppåt igen, kan man hoppas...

      Radera