lördag, december 25, 2021

Veckan som gick - Tomterally



Ännu en vecka har förflutit helt fri från aktieköp och inga försäljningar har skett heller. Börsen verkar dock ha klarat sig bra utan mina transaktioner då vi fick ett litet tomterally så här precis innan jul. 

Jag börjar åter närma mig tidigare ATH-nivåer men än saknas ynka procenten för att nå ända fram och förbi. Jag har varit nära förut kan tilläggas. Veckan slutar på ett rejält plus och ökar värdemässigt med 481.270 kronor till 19.412.997 kronor eller +2,5%.

YTD har portföljen nu avkastat 4.857.708 kronor eller +33,4%. Helt fantastiska siffror för att vara en väldiversifierad gubbportfölj kan jag tycka. Det skall bli mycket intressant att sammanställa detta årets bokslut. Kan jag hoppas på en liten mellandagseufori på börsen så att jag passerar en avkastning på jämna femmiljonen?




Ytterligare några utdelningar har trillat in denna vecka och om jag inte missat någon så bör endast en utdelning kvarstå och det är från Cibus. Enligt kalendern så delar Brookfield-bolagen ut på nyårsafton men pengarna trillar in ett antal dagar in på det nya året och får således inte vara med i årets bokslut. Lite retsamt är det att netto verkar utdelningarna stanna på 297.000 kronor. Nåväl, det finns värre saker att reta sig på.

God jul vänner!

2 kommentarer:

  1. Ja, det finns många värre saker att reta sig på. Ska bli skönt att byta år snart, så känner jag oftast. Blev ingenting i Kanada igår, men USD var på min sida igen och tickade upp ännu ett nytt ATH nu på morgonen.

    God Jul Zero.

    SvaraRadera
    Svar
    1. God jul NLI!
      Jag ser också fram emot att byta år. Det är kul att sammanfatta ett börsår, speciellt om det gått så bra som det gått.

      Radera