söndag, december 05, 2021

Veckan som gick - Swing it magistern

Vintern har kommit till Göteborg! 

11-kaffet får tas i en driva

Visst det är gnistrande kallt och elpriset är rekordhögt men jag kan inte låta bli att bli på gott humör av det där fina vita. Snön menar jag alltså och inget annat.


Strövtåg i andras spår

Dessutom när elräkningen anländer så kommer mitt exploderande blodtryck hjälpa till att värma upp huset.

Det har varit lite dåligt med aktiehandel denna vecka från min sida. Som blogginläggets rubrik antyder så har jag blivit en swinger. Inom aktiehandel menar jag då och inget annat. 

Embracer Group
I slutet av oktober och mitten av november köpte jag på mig 400 Embracer för 80,38 (avg) kronor i förhoppningen att aktien bottnat och jag kanske skulle kunna göra några snabba kronor 

Hur tur ser ut på bild

Som ni kan se så gick det hyfsat. Jag kom ur positionen helskinnad med ett försäljningspris på 99,05 kronor. En värdeökning på 23,23% för relativt liten arbetsinsat och en stor portion tur.

Det sammanlagda portföljvärdet tappade ytterligare lite fotfäste och rasade ner lite drygt en kvartsmiljon under veckan eller -1,3%. Värdet är nu 18.725.694 kronor med en (rekord?)stor kassa på 320.000 kronor.

Trevlig söndag!

9 kommentarer:

  1. Ja, det är väl bara att printa ut och rama in den där grafen! ;-)
    De andra bilderna var också fina, av kung Bore från sin bästa sida.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha! Nej det är nog bäst att bara gå vidare så att det inte stiger en åt huvudet.

      Radera
  2. Ja senaste veckan var inget kul för värdet. Vi är -100" kr, men vissa bolag har ju genom detta blivit billigare.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är bara att fortsätta gneta på och köpa fler aktier och fondandelar. Rätt som det är så är det nya all-time-highs igen.

      Radera
  3. Tror på nya ATH före Nyår. Men har naturligtvis haft fel förr, minns bara inte när :) Din Vinter ser ut ungefär som min Vinter just nu.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag vet inte vad jag skall tro men optimister skall tydligen leva längre så jag väljer att tro att du får rätt.

      Radera
  4. Vackert med snö! Ja det blir nog en del kroppstemperatur- och blodtryckshöjningar vid kommansde elräkningar tyvärr.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag såg på twitter precis en elprisprognos i södra Sverige på över 6 spänn/Kwh imorgon mellan 16-17. Snart har vi inga pengar kvar att betala i skatt ju :-)

      Radera
    2. Nej verkligen oroande detta. Fick igång middagsmaten 1515 så blev en kvart med hög taxa tror jag...

      Radera