fredag, oktober 01, 2021

Utdelningar i september

Det är hög tid att summera september månads portföljutveckling. I en bild är det enkelt.


Inte nog med att den värdemässiga portföljutvecklingen varit dålig, min båt står nu också på bockar under den långa dvalan som höst och vinter tvingar in den i. En dag som denna skulle jag ändå inte vilja vara ute på sjön i min lilla båt. Nej regn som piskar dig i ansiktet med all den kraft som en vindby på 20 sekundmeter kan ge är inget som lockar mig. 

På måndag är det åter dags att trampa tillbaka till kontoret vilket tvingar fram lite blandade känslor. Jag verkar helt enkelt ogilla förändringar. När det annonserades att vi skulle jobba hemifrån på heltid så tyckte jag det var döden men vande mig rätt snabbt och nu trivs jag bra med det. Nu är det alltså dags att delvis gå ifrån det. Jobbigt.

Utdelningsmässigt har september trots allt varit helt ok. Nedan kan ni se utfallet.

3M - 1.264,00 kr
American Water Works Co - 517 kr
AstraZeneca - 1 551,72 kr
Cibus Nordic Real Estate - 811,99 kr
Brookfield Infrastructure Corp - 124,32 kr
Brookfield Infrastructure Partners - 1.132,20 kr
Brookfield Renewable Corp - 319,44 kr
Brookfield Renewable Partners - 1.285,68 kr
Enbridge Inc - 2.272 kr
Invesco EQQQ NASDAQ-100 - 69 kr
Invesco S&P 500 High Div Low Vol - 1.590 kr
Johnson & Johnson - 1.181,70 kr
Main Street Capital - 708 kr
Microsoft Corp - 336,70 kr
NorthWest Healthcare - 652,50 kr
Pfizer - 1 084,89 kr
Prudential Financial Inc - 1.984 kr

Sammanlagd utdelning för september månad blev 16.885,14 kronor brutto vilket är en förbättring med 47,5% jämfört med september föregående år. YTD har jag nu mottagit 236.271,83 kronor i utdelningar (301.939,53 brutto). Jag ligger väldigt nära en genomsnittligt månadspeng på 20.000 kronor nu och innan året är slut så lär jag glida över med mer luft mellan ribban och mig än vad Armand Duplantis brukar ha vid första kvalhoppet.

Mina portföljers utveckling har lämnat en del att önska men det är svårt att begära alltför mycket när index på de börser jag är investerade på också tappar.

Avanza
Avanza


SEB

Det sammanlagda portföljvärdet var vid september månads utgång 17.599.104 kronor. En minskning från föregående månad med 5,9% eller 1.100.497 kronor om man nu tycker kronor är roligare än procent. Jag kan hålla mig för skratt oavsett vilket mätetal jag tittar på.

Trevlig helg!

6 kommentarer:

  1. Minus 6,64 % här. Inte kul alls. Men å andra sidan 27 % upp i år :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej inte kul månad alls. Bra att zooma ut då som du skriver.

      Radera
  2. Brukar inte följa den månadsvisa portföljutvecklingen, men nu blev jag lite nyfiken:

    Utdelningsaktierna: -3,74%
    Fondportföljen: -4,45%
    FIRE Year One: -6,46%

    Se där. Inte varje månad jag spöar fondförvaltarna :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Bra jobbat! Utdelningsaktier kan man lite på.

      Radera
  3. Såg faktiskt en krake seglandes på älven idag, det såg inte jättehärligt ut. Men miljö- och plånboksvänligt då seglet var väl utspänt, kom osökt att tänka på en viss G.W.s skjorta.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha! Utspändhet på gränsen till en knappexplosion. Det är en del som måste tuffa iväg en bit så här års för att komma fram till båtlyftet också och då är vädret ett lotteri med många nitar.

      Radera