lördag, oktober 30, 2021

Veckan som gick

Veckan och faktiskt hela månaden är snart till ända. På måndag börjar vad som måste vara alla göteborgares favoritmånad, November. Månaden som givit snett piskande regn ett ansikte, dessutom i beckmörker. What's not to like!? Nåja jag överdriver naturligtvis men skall jag rangordna månaderna så är november den månad jag tycker minst om. Nuförtiden har det blivit lite svårare att ogilla den då utdelningsregnet också tilltar just denna höstmånad. Lösningen kan ju vara att behålla aktierna och utdelningarna men att byta bostadsort? Nähä, tänkte väl det...

Två dippköp har det blivit under veckan. Även om bolagen är fräscha, trendiga och framåtlutande så var mina inköp en sann gubbes inköp. Lite surt muttrande över kursfallen lade jag in köporders klart under dåvarande kurs som sedan gick igenom.  

Embracer Group
Det kom lite nya riktkurser i tisdags för bland annat Embracer. Inte för att jag lägger så särskilt stor vikt vid det men marknaden verkar göra det och följaktligen så handlades aktien ner lite. Jag kunde inte låta bli att köpa på mig 200 aktier till och jag lyckade nästan pricka veckolägsta med mina 77,50 kr. Sammanlagt äger jag nu 1.200 stycken och nu får det räcka. Ja vi får se...

Evolution
Evolution lämnade en riktigt fin rapport i veckan och lite oväntat enligt mig så handlades aktien ner över 8%. Det där med en kanonrapport och marknadens förväntningar upphör nog aldrig att förvåna mig. Jag skiter nog i marknadens förväntningar om Evo fortsätter rapportera liknande siffror även i framtiden. Det fick bli 10 aktier till. Jag vet, en struntpost men jag vill ogärna bara slita upp en bukett tusenlappar och sedan tokspringa in marknaden. 

Veckan slutade på ett litet minus denna gång. Portföljvärdet tappade 60.170 kronor eller -0,32%. Det sammanlagda portföljvärdet är i skrivande stund 18.482.130 kronor varav 290.000 av dessa återfinnsi kassan.

Om det blir några köp nästa vecka så hoppas jag det blir i några högutdelare. Jag blir grymt avundsjuk (ej att förväxla med missunnsam) när jag ser andra privatinvesterares utdelningsstaplar.

Trevlig helg!

2 kommentarer:

  1. Förstod inte heller logiken i Evo-dippen efter bra rapport, men så är jag inte så insatt i aktien. Men säkert ett bra läge att fylla på!

    Förr om åren tyckte jag att November och Mars mest var transportsträckor, fast på äldre dar har jag börjat gilla Mars. Kanske iofs har med klimatförändringarna att göra, att det händer mer våriga grejer tidigare. Men November...jag vet inte vad som skulle kunna rädda den...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Mars tycker jag är helt ok men det har nog med trädgården att göra plus att man börjar tro på att våren faktiskt kommer även detta år.

      Radera