fredag, augusti 07, 2020

Näsan över YTD

Jag upprepar gårdagens succé och räknar ihop det sammanlagda portföljvärdet precis innan börsens öppning. Det är alltid roligt att deklarera en framgång precis innan den framgången kan raseras på några minuter. Nåja nu är framgången inte större än att portföljvärdet är 4.000 kronor över värdet 2019-12-31. Värdet är nu 13.146.753 kronor. Då skall man ha i åtanke att jag har fått en del utdelningar och satt in lite mer pengar från lönekontot. 

När jag tänker efter lite så är det här ju inte en framgång utan snarare en medioker utveckling. Skit också! 

Trevlig fredag!

5 kommentarer:

  1. Det här året är nog din mediokra utveckling att räknas som OK. Än så länge iaf. Själv har jag UDS som tynger en hel del den sista tiden. Å andra sidan har jag upplevt långa perioder då jag glatt mig åt mina stora innehav i USD.

    Inte för att jag nu intresserar mig för totalavkastning nämnvärt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du har rätt. Man får vara nöjd med att inte ligga minus ett sådant här år. Man rycks med av alla som ylar ATH hela tiden, vilket jag också hade gjort om jag fick chansen.

      Radera
  2. USD blev UDS där en gång. Men UPS har visat framfötterna sista tiden. Gamla hederliga Postverket i USA.

    SvaraRadera
  3. Medioker utveckling eller inte men när totalsumman trots allt går framåt är det värt att uppmärksamma!

    SvaraRadera