onsdag, januari 08, 2020

Varför inte lite fler Enbridge?

Jag har inget bra svar till den frågan så det blev att köpa 40 stycken till och lägga i portföljen.  Jag fångade upp en tweet från Utdelningscyklisten igår där han i sin tur hänvisade till TheDividendGuy som skrev en riktigt läskande artikel om bland annat Enbridge.  Jag är ju en nöjd ägare sedan tidigare men kunde inte låta bli att utöka innehavet. Efter affären så utgör Enbridge 0,97% av mitt sammanlagda portföljvärde, exklusive fonder.

Lite oroväckande hur stor påverkan Utdelningscyklisten verkar ha på mig och mitt köpfinger. För inte allt för länge sedan läste jag en analys av Inter Pipeline skriven av honom och blev så nyfiken att jag köpte en bevakningspost, förvisso i frugans portfölj men ändå 😁.

3 kommentarer:

  1. Hallå ZS! Enbridge låter onekligen intressant faktiskt. Tänkte fråga dig om du kanske har lust att knåpa ihopa en tabell eller ett simpelt stapeldiagram över dina årliga utdelningssummor sedan start. Är så väldigt inspirerande att ta del av hur de årliga utdelningarna ökat undan för undan.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo det skulle jag väl kunna göra. Tyvärr har jag bara fört statistik över mina utdelningar sedan 2013 så det fattas cirka 20 år :-). Får se om jag kan ordna något till helgen.

      Radera
  2. Men 2013 är ändå en del år så ser framemot detta om du hinner och orkar!

    SvaraRadera