tisdag, januari 28, 2020

Inköp av 3M

Idag var det dags för 3M att redogöra för verksamhetsåret 2019. Lite av ett sömnpiller kanske man kan sammanfatta det med. Lite minskad försäljning på helåret men ett starkt kasssflöde. Det som fick mig att höja lite på ögonbrynen var kostnaden för pågående och avslutade rättsprocesser. $1,01 per aktie! Känns inte det som ganska mycket på ett justerat EPS på $9,10? Jag är ju verkligen ingen expert på att läsa och tolka årsredovisningar och det här kanske är standard för ett bolag av den här magnituden. 

Hur som helst, aktien var ner drygt 5% när jag klev fram och slet upp min portmonä för att slanta upp för 10(!) stycken nya friska MMM. Sammanlagt äger jag nu 80 stycken 3M. Om inte det här köpet lönar sig kanske jag startar en rättsprocess mot dem...

3 kommentarer:

  1. Jag budade igår också...men snåljåp som jag är så lade jag ett för lågt bud. Så blev inga 3M för mig igår. Måhända öppnar sig nya chanser ikväll....

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag känner igen mig 😊
      Min första order la jag för lågt, insåg att jag väldigt gärna ville ha 10 stycken och fick sockra budet lite.

      Radera
  2. Fick några igår. Time will tell om det var billigt eller dyrt....

    SvaraRadera