torsdag, januari 02, 2020

God fortsättning minst sagt!

Att portföljerna går upp knappt 200.000 kronor första handelsdagen för året kan man ju leva med. Jag är åter på ATH men jag tänkte bara registrera eventuella toppar vid veckosluten från och med nu. Det blir ju sånt jäkla rännande till portföljsidan om jag skall uppdatera den varje gång jag når ATH 😁. Om jag eventuellt når en ny miljonnivå kommer jag dock inte kunna hålla mig till helgen innan jag basunerar ut det här.

I detta medryckande börsklimat så gick jag in och köpte 31 stycken Sampo. Jag passade även på att lösgöra 100.000 kronor från en Sverigefond. Lite av de pengarna skall gå till att betala skatter och resten skall jag slösa upp, på aktier...

Hoppas börsåret börjat minst lika bra för er.

4 kommentarer:

  1. +200 tkr går att leva med, haha! Jo det lyfte rätt bra som förväntat men idag ner allt o lite till igen. Är kul att läsa av sina ATHs.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja idag gick det neråt igen men jag verkar ha klarat mig hyfsat än så länge. Swedish Match hjälpte till att bromsa fallet för mig. I skrivande stund ligger jag +160.000 kronor över årsavslutet, men då har ju inte nordamerika stängt ännu.

      Radera
  2. Har du nämnt hur gammal du är på bloggen? :) Tack för inspiration!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja i årssammanställningen för 2019 så avslöjar jag även min ålder.

      Radera