lördag, februari 13, 2021

Veckan som gick

Den gångna veckan har minst sagt varit transaktionsintensiv. I vart fall för att vara i mina portföljer. Mängder med både köp- och säljnotor ringlar sig igenom transaktionshistoriken som en marginalätande orm.

Peab
Jag rivstartade veckan genom att dubbla innehavet i Peab till 1000 stycken.

Bure Equity
Jag tycker Bure likt Latour har lite för hög premie och också lite för stor vikt i min portfölj. Då jag i egentlig mening endast kan styra det ena, vikten, så blev det till att sälja av några aktier i Bure. Innehavet skalades ner med 200 stycken och utgör nu 3,08% i min aktieportfölj.

Kindred Group
Kindred ser ut att tuffa på riktigt bra och i början på veckan utökade jag innehavet med 340 stycken. Innehavet utgör endast en halv procent av aktieportföljen så de 20% upp jag erhållit än så länge sänder inte direkt ut chockvågor till övriga innehav.

Starbreeze
Jag tackar för de 22% jag fick i avkastning genom att hålla Starbreeze i en månad. Den långa trenden pekar mot att jag borde behålla ett tag till men jag var inte beredd att öka och då var det kanske lika bra att ta sina procent och dra vidare.

PepsiCo
En relativt defensiv placering utökades med fem aktier. Rapporten var ju bra så jag ångrar mig inte.

Evolution Gaming Group
Jag vet! Vi har nått peak $evo! Nu har även jag klivit ombord på raketen evo och ser fram emot en svindlande resa upp i stratosfären. Jag köpte på mig 30 stycken i torsdag och är redan 3,62% plus. Det är ju skitlätt att bli rik!

Millicom
Till slut tröttnade jag. Jag sålde av hela innehavet med 3% vinst. Surt då jag i somras/höstas hade haft en betydligt bättre avkastning om jag gått ur då. Jag har lagt lite kurslarm för att kunna hålla ett öga på den även fortsättningsvis. Den bör sätta fart när restriktioner och annan skit släpper.

Invesco S&P 500 High Div Low Vol UCITS ETF Dis
Köpte på mig 131 andelar till för kassaflödets skull.

STORE Capital Corp
Veckans andra nya innehav träder in i portföljhandlingen. Jag köpte på mig en startpost om 100 stycken. Jag har egentligen tillräckligt med fastigheter men ibland kan det vara svårt att låta bli. Vi får se om det blir en långliggare i portföljen som utökas över tid eller om det bara är en kort romans.

Bilia
Ända sedan debaclet med uppsagt avtal med Volvo om nybilsaffären så har jag letat efter en värdig väg ut ur Bilia. Nu vet jag inte om min sorti blev så värst värdig men ut åkte hela innehavet när min långtidsorder på 112 kronor gick igenom. Jag når fortfarande lite Bilia genom mitt innehav i Öresund. Öresund ja... Suck...


Veckan slutade i dur för mig med ett nytt ATH. Det sammanlagda portföljvärdet är i skrivande stund 15.079.033 kronor. Nu blir det en promenad i solen. 

Trevlig helg!



6 kommentarer:

  1. Ska jag bli först med att kommentera igen !?? Inget liv eller stalker.

    Med tiden tror jag de flesta köp blir bra. Och du är ju sedan lång tid tillbaka långsiktig med gubbportfölj och hela baletten.

    Jag köper oxå mycket och intensivt nu under inledningen av året. Funderar på att dra ned på takten lite.

    Här är soligt och -12 vid övre norrlandskusten.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tror att jag är färdig med att ta in nya innehav nu för ett tag. Men jag har ju lite kassa som jag vill spendera upp så kanske blir det till att öka lite i de mindre innehaven.

      -5 och strålande sol i Göteborg. Förmiddagen spenderades promenerande i Slottskogen.

      Radera
    2. Haha även jag har grillat och promenerat. Är promenader vad som sammanstrålar oss?

      Radera
    3. Promenader kan nyttjas till mycket, aktiegrubblande, samtal eller kanske lyssna på någon lämplig börspodd.

      Radera
  2. Nyss upptäckt din blogg. Kul att läsa nyanserat och med självrespekt.
    Kämpa på mot sexton!!

    SvaraRadera