måndag, november 09, 2020

The revenge of gubbportföljen!

Jag har ibland funderat de senaste månaderna vad som kommer hända på börsen när en riktig vaccinnyhet rörande Covid19 kablas ut över världen. Dessa funderingar kan jag nu lägga åt sidan och åter börja fundera på vad jag vill äta härnäst. Idag fick vi svaret, börsen stack iväg upp i en rasande fart. Visst lämnades några aktier kvar på startplattan, främst aktier som tidigare i år vunnit på att vi människor bara sitter hemma och ugglar. Det har synts lite bittra kommentarer från främst tillväxtfrälsta investerare på Twitter som fått se sina portföljer rasa idag, vilket jag finner lite löjligt. Tillväxtaktier kommer säkerligen fortsätta sin resa efter detta mindre fartgupp.

Jag slog mitt ATH från i fredags med 309.000 kronor idag och det sammanlagda portföljvärdet är i skrivande stund 14.729.923 kronor. Imorse läste jag i morgonrapporten från IG att börsen var överköpt. Om den var överköpt i morse, vad är den då nu? Det kan ju också vara en sån där famös sektorsrotation som man hör om ibland. Vad vet jag?

Imorgon är det en ny dag och då serveras det grönkålssoppa till middag. Sedär! Jag har redan klarat av den funderingen också.

Trevlig kväll på er.

4 kommentarer:

  1. Rejält påslag, stort grattis! Tja alltid nån som gnäller, teknik i stort har ju redan lyft.

    Grönkålssoppa låter gott, aldrig smakat dock.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Kalkyl! Grönkålssoppa kan jag varmt rekommendera, nyttig och värmande så här på höstkanten. Lycka till med att slå 2019 års utdelningar, du är rätt nära nu såg jag.

      Radera
  2. Känns definitivt överköpt. Ägghalvor brukar jag ha i grönkålssoppan (i tallriken alltså). Själv gjorde jag långkok på högrev igår. Värmer oxå i mörkret.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja ägghalvor måste man ha i. Jag gjorde en chilli på högrev förra helgen men överdrev lite med habaneron och jalapeño så det blev väl starkt.

      Radera