måndag, oktober 21, 2019

Provar aktiearbitrage

Idag provade jag på aktiearbitrage för första gången. Genom att läsa andras börsbloggar och hänga med lite i finanstwitter så blev jag varse att det var läge att byta in sina Investor B mot Investor A nu. Skillnaden i pris var vid min transaktion ungefär 9 kronor.

Det var minst sagt lite nervöst att lägga ut 840 stycken Investor B till försäljning. Många tankar som for runt i skallen innan jag till slut bekräftade säljordern. Tänk om ingen vill sälja Investor A till mig, vad gör jag då? Investor är ju ett av mina favoritinnehav, skall man verkligen hålla på och sälja och köpa aktier man vill äga? Som ni förstår var det inte bara rationella tankar jag vaskade fram djup där inne i blomkålen. Stresspåslaget blev inte mindre av att jag gjorde det på min arbetsplats, vid mitt skrivbord, mitt på blanka förmiddagen. Inte ens vett att smyga iväg och låsa in mig på toaletten medan jag fick debuten avklarad!

Till skillnad från många andra debuter i livet så blev resultatet av den här alldeles lysande. 840 Investor B byttes ut till 860 Investor A och då har jag också en rejäl hög med pengar kvar som kan investeras på annat håll.

Om det blir någon nästa gång så skall jag nog försöka njuta mer av stunden och verkligen ta in alla känslor som bubblar upp inom mig ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar