onsdag, oktober 09, 2019

Inköp och tilldelning

För några veckor sedan tecknade jag mig för Estea kapitalandelsbevis 3 och i dagarna annonserades tilldelningen. Jag hade tecknat mig för 5 st á 10.000 kronor men det bidde bara 4 st. Nu gör väl inte det så mycket att jag inte fick full tilldelning. Jag känner mig väldigt mycket mer vuxen nu när jag har obligationer i portföljen och det är ju värt lite det också.

Eftersom jag, i och med den missade tilldelningen, nu stod med lite mer likvider än jag tänkt mig så fick jag ge mig ut på marknaden för att shoppa. Det blev 50 st Sampo som om de behåller utdelningen ligger på 8,2% i DA just nu. Lite obligationsvibbar får man här också.

För övrigt hade jag en riktig skitdag på jobbet. Så illa att jag faktiskt fantiserade om att helt sonika säga upp min anställning. Som så mycket annat stannade det vid fantasier...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar