torsdag, oktober 17, 2019

Ackumulerad utdelning

När utdelningen från Bonava, Northwest Healthcare och W.P. Carey trillade in i dagarna så gjorde de mer än bara smeta ut ett leende på mina läppar. Tusenlapparna som trillade in gjorde att jag åkte förbi en milstolpe i mina ackumulerade utdelningar. Från och med 2013, då jag började föra bok över mina utdelningar, och fram till idag har jag tagit emot 1.407.174 kronor brutto i utdelningar. Inte så illa. Det bör dessutom bli ett antal tusen till i utdelningar innan året är slut.

Det här med utdelningsaktier är ju roligt! Nu tycker jag väl att Balder som inte delar ut en krona till oss som har stamaktien är ganska trevliga också, men det beror nog på att värdeutvecklingen för mig ligger på 959% sedan köp :-)

Portföljen har så äntligen letat sig norr om tolv miljoner igen. Det var ett tag sedan sist och det känns bra att mitt uttag inte ställde till med en alltför långvarig skada.

Sammanlagt värde är i skrivande stund 12.027.522 kronor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar