fredag, oktober 25, 2019

Ikapp och förbi!

Öhh... Vad nu då? Det var min ungefärliga reaktion när jag tittade till den sammanlagda värdeförändringen på mina aktier i förmiddags. Aktiedelen hade tagit ett skutt upp med 150.000 kronor! Det är ganska uppenbart att jag är en p-a-s-s-i-v investerare, borderline klinisk död tydligen.

Jag fick börja undersöka vad som stod på där ute på marknaden. Det visade sig snabbt att både Essity och Swedish Match skickat iväg ett par riktiga rapportrökare. Dom rökarna gick rakt upp i mitt portföljkryss. Än var det inte slut på det roliga. Mina Bilia ökade med 13,40%(!) idag, också efter en kanonrapport.

Detta gör att min portfölj är ikapp och förbi tidigare toppnotering. Nya ATH är 12.219.200 kronor och ingen belåning. Vilken trevlig avslutning på arbetsveckan.

Trevlig helg på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar