onsdag, augusti 07, 2019

Ett par inköp i orostider

Igår var hela familjen strategilös på Liseberg och förlustade oss. Det kommer nog inte som någon överraskning att det blev en dyr historia, nöjesparker är ju inte direkt kända för sin måttfullhet när det kommer till prissättning. Jag drabbades av en mild panikattack efter att ha köpt hamburgare och dricka till barnen. Den gick dessvärre över i en kraftig attack efter att jag beställt en Pripps Blå fatöl för 78 spänn. Nåväl, barnen var helnöjda med dagen och då blir frun glad, vilket i sin tur gör mig glad att se att alla är nöjda.

Medan jag muttrande satt och sög på min Pripps Blå loggade jag in på Avanza för att se om man faktisk kan köpa sig fri från ångest. Efter det sedvanliga velandet och tvivlandet slog jag till på 100 Enbridge Inc. Kan ni tänka er, det funkade! Idag på morgonen slog jag till på ytterligare 15 Kinnevik efter att först varit inne på Ibindex naturligtvis.

Portföljsidan är uppdaterad.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar