tisdag, maj 23, 2023

Utdelningsmässigt ikapp 2021

I och med utdelningen som trillade in på kontot från Tele2 denna morgon så är jag nu ikapp helåret 2021. Utdelningarna tuffar på bra i år trots orosmolnen som tornade upp sig i slutet av förra året. Ännu kan mycket gå snett men varför oroa sig i förväg. 



Det fattas än så långe cirka 98.000 kronor netto för att jag skall tangera utdelningsskörden för 2022 men om inget katastrofalt händer så bör det inträffa någon gång i höst. SBB kommer pausa utdelningarna för i år och det kommer naturligtvis påverka mitt slutresultat. Dessutom vet man ju aldrig vart dollarn är på väg vilket också kan påverka en hel del åt båda hållen. Jag förblir dock hoppfull.

Trevlig tisdag!

11 kommentarer:

  1. Du jämför 2023 med 2021 ? Bra att tangera 2022 någon gång under hösten, då finns tid kvar för Nordamerika att sockra anrättningen ytterligare.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag brukar roa mig med att hålla koll på när jag passerar föregående års utdelningar. Inte bara senaste som är intressant. Ibland tittar jag tillbaka på forntiden när jag bara lyckades skrapa ihop drygt 70.000 kronor på ett helt år och undrar hur jag lyckades hålla motivationen uppe ;-)

      Radera
    2. Då blev jag ju tvungen att kolla :) och konstaterar att jag ännu inte slagit 2021 i faktiska utdelningar. Men under maj månad kommer det att inträffa.

      Radera
    3. Väldigt snart med andra ord :-)

      Radera
  2. Gläds verkligen med dig! Hur går tankarna kring att eventuellt börja trappa ned på jobbet?

    Allt gott,
    Cristofer

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Tankarna skramlar runt där inne i skallen tillsammans med alla tvivel som jag ständigt bär med mig. Jag har kollat lite med hustrun om hon vill trappa ner men att jag fortsätter ett tag till. Inte ett blankt nej men hon har troligtvis sina egna hjärnspöken också.

      Hon skulle fungera lite som min kanariefågel i gruvan kan man lite elakt säga.

      Radera
  3. Att titta tillbaka och jämföra blir nästan helt abstrakt eller suspekt och jag undrar som du, hur orkade man hålla motivationen igång. Otroligt så mycket som gjorts och åstadkommit.

    SvaraRadera
  4. Jaha, mobben den korkade tingesten tog bort avslutande s:et i åstadkommits. Vilken skräptelefon...

    SvaraRadera
  5. Hoppla, det var inte dåligt! Fin månadspeng också, räcker ju nästan till ännu en cykel! Eller kanske inte, men en finare whiskey i alla fall!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nä ingen ny cykel. Det gnisslas lite här hemma över varför jag behöver ha så många cyklar i garaget.
      En whiskey skall jag nog kunna smyga in obemärkt dock :-)

      Radera