lördag, november 20, 2021

Veckan som gick

Det är grått och trist utanför fönstret precis som en novemberdag i Västsverige skall vara. Temperaturmässigt tycker jag inte riktigt att det är november ännu. Jag kör fortfarande löpturerna i shorts och efter passet ser benen ut som om de satt på en arbetshäst efter en lång dag ute på leråkern. 

Jag och mina portföljer börjar också så smått närma oss nästa värdemässigt gigantiska milstolpe men än saknas det några kronor. Under tiden jag väntar rullar livet på med lite inköp och faktiskt en försäljning.

ICA Gruppen
I tisdags tyckte jag det var lika bra att kliva av i ICA inför det eventuella utköpet från börsen. Visst budet kan höjas men jag tror inte det. Jag sitter snarare och hoppas på att budet skall dras tillbaka om det knorras för mycket ute i ägarleden. Skulle det hända så lär kursen rasa ordentligt och då är jag där och fångar upp.

Embracer Group
Embracer släppte kvartalssiffror i onsdags och jag som inte är så bra på bolagsanalys tyckte det var en fin rapport även om de sänkte prognosen för utvecklingsvärdet på färdiga spel.  Marknaden var av en annan åsikt och handlade ner aktien rejält. Det fick bli att fånga upp 200 stycken aktier @ 83,01 kronor. Sammanlagt äger jag nu 1400 stycken.

Tele2
Direkt efter köpet i Embracer så fick jag dåligt samvete då jag inte följer planen att öka på kassaflödet ut från portföljen. En bra ångestdämpare kan ju vara att shoppa har jag förstått och kan ni tänka er, det funkade för mig också. Jag var som en ny människa igen efter att jag handlat på mig 200 stycken Tele2. Sammanlagg äger jag nu 1800 stycken.

Ännu en vecka som slutar på plus och ett sammanlagt portföljvärde som snart får köpa ut på systembolaget. Inte illa! Värdet är nu uppe på 19.602.339 kronor varav 360.000 kronor i kassan. En ökning med 265.454 kronor eller +1,4% och ett nytt ATH är ett faktum.

Trevlig helg!

2 kommentarer:

  1. Det var trevligt att läsa att du utfört i Ica vad mina tankar varit hela veckan. Följer nog efter på måndag.

    Ökat kassaflöde lär behövas då alla priser rusar, nu med varningar om matprisökningar på +10%... Ja jobb#1 lär inte höja lönen ens i närheten av hälften av denna höjning...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag hoppas budet faller och kursen rasar i ICA så att jag kan köpa tillbaka allt plus lite till kanske.

      Jag siktar på att höja DA i portföljen och har så gjort ett tag men så dyker det upp köptillfällen i tillväxtbolagen och jag vandrar bort från stigen igen. Jag måste lära mig att hålla inslagen väg.

      Radera