måndag, juni 01, 2020

Utdelningar i maj

Så var då maj månad avklarad för den här gången. Vanligtvis är maj en av mina favoritmånader. What's not to like?

  • Utdelningarna strömmar vanligtvis in.
  • Försommaren drar igång.
  • Allt grönskas.
  • Båten sjösätts.
Nu blev det ju inte riktigt så denna gång. Utdelningarna från mina svenska innehav lyser med sin frånvaro. Försommaren har förvisso verkligen dragit igång nu, men jag minns en mindre trevlig löptur i mitten av maj. En löptur som klarades av under ett par riktigt ordentliga hagelskurar som sved ganska gött i kinderna. Överhuvudtaget har maj varit riktigt kall fram tills nu. Tack vare det trista vädret och en del byggjobb här hemma så har jag ännu inte sjösatt båten, riktigt irriterande nu när det varit så fint väder i helgen.

Ingen idé att gråta över spilld mjölk, nu tar vi och tittar på utdelningsutfallet för maj månad.

AT&T - 2.565 kr
Catena - 6.500 kr
Fortum Oyi - 5.825 kr
Latour - 8.037,50 kr
NorthWest Healthcare - 460 kr
Traction - 1.722 kr

Sammanlagd utdelning för maj månad blev 25.109,50 kronor brutto. Maj 2019 gav mig 64.552 kronor...suck...

Årets svenska utdelningssäsong kan mest liknas vid det dopp i havet jag genomförde i lördags. Först såg jag fram emot det. Byggde upp en förväntan att det här skall nog bli lustfyllt, bara för att konstatera att det inte alls blev som jag hoppats. Alla kroppsutväxter domnade bort på ett ögonblick och andningen ställde in sig på kolibrifrekvens i någon slags meningslös försvarsstrategi. Så vips var det över och jag lämnades ensam med mina krossade förväntningar.

En positiv nyhet är att nu i juni skall jag minska korttidspermiteringen till 20%, det blir alltså 80%-iga arbetsdagar för mig nu när vädret börjar ordna upp sig 😉.

Trevlig fortsättning på veckan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar