lördag, september 03, 2022

Veckan som gick

Jag lyssnade under veckan på Fill or Kill-podden och intervjuavsnittet med Carl Armfelt. En intressant intervju inte minst nu när marknaden är lite utmanande för alla och då särskilt tech. Carls motivering till varför de äger Embracer fungerade verkligen som en virtuell snuttefilt för mig som kanske tycker bolaget känns lite svårgreppbart. 

Lite påfyllning blev det i två av mina innehav under veckan.

Intrum
Aktien fortsatte ned under veckan och jag passade på att dubbla min startposition till totalt 500 aktier. Jag hoppas att utförskanan fortsätter nästa vecka för jag vill gärna köpa några till innan jag är nöjd. Nuvarande vikt på 0,67% av aktieportföljen (exklusive fonder) är lite för lågt tycker jag.


Investor
- "Dåren gick väl inte och köpte fler Investor!?"
Jo jag gjorde nog det trots att jag lovat (nåja) mig själv att inte svulla i mig fler nu. Tack vare att jag har en viss sjukdomsinsikt så lyckades jag begränsa inköpet till ynka 50 stycken. Totalt äger jag nu 10650 Investor B.

Tjockis!

Veckans värdeutveckling har inte direkt varit lysande. Totalt tappar portföljen 295.152 kronor, eller -1,7%, under veckan. Skall man se det från den ljusa sidan så är veckans tapp inte ens hälften så stort som förra veckans tapp var. Det sammanlagda portföljvärdet landar på 16.679.364 kronor med 510.000 kronor i kassan.

Trevlig helg!

8 kommentarer:

  1. Steenberger2022-09-03 13:26

    Tack för att du delar med dig. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Trevligt att du läser vad jag skriver 👍

      Radera
  2. Nu börjar det kännas som att du sitter där med en ganska stadig kassa för att vara du. Imponerad över din oväntade självbehärskning. Blir intressant att följa när shoppingberoendet till slut tar över...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Att hålla en relativt stor kassa är verkligen inte min grej. Jag har inga problem att hålla igen vardagskonsumtionen, men när det gäller att shoppa aktier så är beroendet överväldigande.

      Radera
  3. Även jag köpte Intrum och Investor...:-)

    Mvh Louise

    SvaraRadera
    Svar
    1. Härligt! Jag tror det kan bli bra köp över tid.

      Radera
  4. Är så underbart att läsa dina positiva tankar om att veckans tapp bara var hälften så stort som förra veckans tapp :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. :-) Det gäller att fokusera blicken mot ljuset i tunneln. Rätt var det är så är vi ute i ljuset igen och rider på uppåttrenden.

      Radera