lördag, september 19, 2020

We're back!

Som Randolph och Mortimer Duke konstaterar i "Coming to America". We're back!

Ja igår tog det sammanlagda portföljvärdet åter ett kliv upp och satte ett nytt ATH. Det var sju månader sedan detta senast hände, så nog får man säga att Corona örfilade upp portföljerna ganska ordentligt. Värdet är nu 14.172.363 kronor. En putsning med 15.792 kronor. Ingen jättehöjning men det senaste halvåret har lärt mig att glädjas när tillfälle ges.

Transaktionskostnaderna har hittills varit låga i september. Inte ett endaste köp har gjorts. Senaste köpet var en handfull 3M i augusti bara för att jämna till innehavet. Jag har ju lite kassa men köplusten är sådär just nu. När till och med jag och gubbportföljen klättrar upp på ATH, då är det kanske dags att iakta en viss försiktighet.

Nästa vecka skall båten lyftas upp och läggas på bockar inför sin långa vinterdvala. Det känns aldrig roligt men skall ändå bli skönt att få det gjort. Att förneka hösten är meningslöst och stört omöjligt i Göteborg.

Trevlig helg!

8 kommentarer:

  1. Stort grattis! Något jag lärt mig om börsen är just att glädjas medans tid är för det vänder snabbt.

    SvaraRadera
  2. Du har nog största portföljen jag sett! :) Grattis! Mycket slit och jobb har säkert lönat sig. Varför gör du nya insättningar? Borde rulla på av sig själv rätt bra? Jag samlar kassa också just nu.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Jag gör helt enkelt inte av med all min inkomst och då blir det fler insättningar. Ganska marginellt förvisso men varje liten bäck...

      Radera
  3. Snyggt! Grattis, Zero :-) Mot 20 miljoner nu så kaaaanske du känner dig trygg att pengarna täcker pensionen ;-) Skämt åsido, fortsätt göra det du gillar! Lycka till!
    /Arbetsplanen

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Vid tjugo får det allt räcka med lönearbete, kanske... :-)

      Radera
  4. Fantastiskt, stort grattis till nytt ATH!!

    SvaraRadera