torsdag, april 16, 2020

Inga paniklösningar nu bara

Min förmåga att alltid vara sist på bollen gjorde att jag idag sålde av 1000 stycken Öresund. Troligtvis har ju tåget redan gått med mig kvar på perrongen men jag kände att jag måste göra någon slags transaktion bara för att få tyst på den där j@#%a hjärnan som skall lägga sig i hela tiden.

Jag får inte riktig Ratos-vibbar ännu, men det fick jag å andra sidan inte av Ratos heller. Tills jag plötsligt en dag fick det och sålde av hela mitt innehav.

Totalt äger jag nu 3000 aktier i Öresund. Försäljningen kommer öka på min kassa till cirka 155.000 kronor. Planen är att inte slösa upp allt på första bästa konkursbo som ger mig en sängkammarblick utan invänta det ras som bör komma inom kort.

Jag sysslar inte med någon som helst rådgivning och vill verkligen inte vilseleda någon men i texten kan man skönja ett par riktiga köpsignaler.

1. Jag har sålt av Öresund. --> Den bör rusa.
2. Jag tror att börserna kommer rasa. --> Ett rally bör starta snart.

Den som lever får se.

4 kommentarer:

  1. OK, tack för info. Imorgon tar jag alla mina kontanter och därtill belånar jag hela min med havsutsikt välsignade fastighet och går stenhårt in i Öresund...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nu får du mig att börja tvivla. Jag gör samma som dig! Köpsignal borta...

      Radera
  2. Hej Zero!
    Jag hade ett förhållande med Ratos från 2013 till 2018, det var en mycket dålig affär. Skulle ha lagt pengarna på Investor istället. Även Öresund hade varit ett bättre kort att spela. Hoppas på att du ska hoppas att det blir rally snart, så att det rasar vidare:)
    Ha det gött.

    /K

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag gjorde också slutgiltigt slut med Ratos 2018. Det var lite av ett av- och påförhållande under några år. Jag tänkte nu kan det inte sjunka längre. Jag hade fel varje gång.

      Radera