måndag, juli 08, 2019

Ansökt om värdepapperskredit

Aldrig att jag belånar portföljen! Så har det låtit i alla år ftån mig, men så några dagar innan amerikats nationaldag så fick jag för mig att jag skulle ha en kreditlina redo om något fint läge dök upp med courtagefri handel i just amerikat. Det bidde inget med det.  Nu sitter jag här med 350.000 kronor tillgängliga för köp, varav 50.000 kronor är räntefria. Det känns redigt läskigt att ha så "dyra" pengar så lätttillgängliga, bara en knapptryckning bort. Nu gäller det att stålsätta sig och ha is i magen och inte bränna lånade pengar på första bästa förälskelse som dyker upp i screenern. Samtidigt känns det lite dumt att inte utnyttja de första 50.000 kronorna som är "gratis". Den med väldigt många högskolepoäng i svenska språket kan säkert ana att jag tvekar att ta steget fullt ut och faktiskt belåna portföljen. Ni har inte ödslat bort er tid, kanske iom den här läsningen men inte på er utbildning. Jag är mycket tveksam fortfarande.

I skrivande stund är portföljernas sammanlagda värde (utan belåning) 12.132.064 kronor. Nytt ATH alltså.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar